Mariazell 2016 (20. – 22.07.)

Mariazell 2016

Mariazell 2016 je už štvrtý ročník, ani sa mi veriť nechce, už sa tu cítim ako doma. Opäť raz tri skvelé dni s úžasnými ľuďmi. Prvý krát čo sme nezmokli, takže vždy môže niečo prekvapiť, aj na známej trase.

Ináč všetko prebiehalo “klasicky“. Prvý deň sme si priviezli autami bicykle na trasu. Potom sme celý deň bicyklovali Traisentálskou dolinou po Trasiental-radweg. Nie po celej, iba časť od obce Traisen, cca 60 km s prevýšením asi 860 metrov a klesaním 340 m. Išlo sa skvelo. Partia sme boli zohratá a stačili nám tri prestávky. Jedna na kávu, druhá na jedlo a tretia tradične pri Hubertussee, pre potešenie. Po cyklistike rýchla návšteva Baziliky, nakúpiť zásoby a registrácia (3 mesiace dopredu dohodnutého) ubytovania u sestričiek, hneď pri Bazilike.

Druhý deň je už klasicky pútnický na pešo (bez bicyklov, ale to je dobrovolné samozrejme). Do obeda má každý program aký chce. Dohodli sme sa, že po obede sa prejdeme k Erlaufsee. Tam sme zo začiatku boli ubytovaný v kempe. Radi vraciame na toto miesto a aj samotné Erlaufsee ponúka príjemné prostredie. Večer si dávame spoločnú večeru v kláštornej záhrade. Trošku sa porozprávame len tak o živote a dohodneme plán odchodu na ďalší deň.

Záverečný, tretí deň, sa to zrána javí ako dážď. Po raňajkách si už len hory spokojne pofajčujú a kým sa vychystáme, už je jasno. Naspäť je to v podstate tá istá trasa, len naopak. Máme však viac klesania, ale zo začiatku si treba trochu vystúpať, aspoň si potom viac môžem vážiť to klesanie. Potom rozloženie a naloženie bicyklov do auta a šťasná cesta domov.

Vždy sem idem s pocitom, že to môže byť naposledy a preto si to vždy aj naplno užívam. Ale ak to vyjde aj nabudúce, tak si zas raz pri odchode poviem radostne:

Auf Wiedersehen in Mariazell 🙂

2 Replies to “Mariazell 2016 (20. – 22.07.)”

1. Mne akosi ušli dva posledné júlové príspevky. Tak som si ich pozrela teraz oba naraz. Kraj Mariazell s Erlaufsee poznám len z tej jednej zimnej návštevy a trošku závidím, lebo viem, že sa tam nikdy s bicyklom nedostanem. Jednak nemám žiadnu partiu, s kým by som išla a asi by som tie kopčeky ani nedala 🙁 Pekné fotky, vyvolali u mňa spomienky.
    Na Plaveckom hrade som bola raz, ešte boli deti malé, takže veľmi dávno…

2. Ďakujem za nazretie, tiež by som tam už nešiel bez partie (a to som v základe samotár a introvert), v tejto zostave chodíme len raz za rok a je to aj tým výnimočné, že každý prispeje svojimi schopnosťami ako môže. Nevýhoda by mohlo byť, keby nevyšlo počasie, keďže termín si vždy stanovíme už začiatkom roka, tak aby mohol každý z nás, alebo aspoň väčšina.
    Na Plaveckom hrade som bol prvý krát, bolo tam krásne, tá túra bola síce strašne krátka, ale keď pôjdem okolo a budem mať čas aspoň hodinu, tak sa tam rád zastavím, len kedy to bude? To netuším.